Stressherstel-test

Herstel jij genoeg van inspanning en stress?

Vink 'ja' aan achter de volgende vragen als de uitspraak van toepassing is:

Neem je ’s ochtends de tijd om rustig op te staan?
Zie je vaak tegen de (werk)dag op?
Voel je je regelmatig uitgeput na een dag werken?
Kun je thuis het werk makkelijk loslaten?
Kom je toe aan hobby’s?
Heb je regelmatig problemen met slapen? (bijvoorbeeld: kun je moeilijk in slaap komen of word je tussentijds wakker)
Heb je na het werk energie over om andere dingen te doen?
Kun je genieten van even niets doen?
Heb je regelmatig lichamelijke klachten, zoals hoofdpijn, spierpijn, duizeligheid?
Word je regelmatig moe wakker?
Resultaat:
Klik op ‘Toon resultaat’ als je alle vragen hebt gehad.
Je scoort rood: je neemt niet of nauwelijks tijd voor ontspanning, zowel tijdens als na je werk. Je vraagt te veel van jezelf en je gunt jezelf geen tijd voor herstel. Waarschijnlijk heb je al last van vermoeidheid en piekeren. Als je op deze manier doorgaat, leidt dat tot uitputting en ontregeling van je lichaam. We raden je aan onze Vragenlijst Stressklachten in te vullen. Het invullen van deze vragenlijst kan je helpen te achterhalen wat er aan de hand is. Zodra je de laatste vraag hebt ingevuld zie je je resultaat en krijg je gericht tips en advies om de roofbouw te stoppen en weer fit en vitaal te worden.
Je bouwt wel momenten van rust en ontspanning in, maar hebt de neiging om dit te weinig te doen. Voldoende rust nemen, (meer) tijd maken voor je hobby’s en vaker ontspannen is nodig om je draagkracht te verhogen. We raden je aan onze Vragenlijst Stressklachten in te vullen. Zodra je de laatste vraag hebt ingevuld zie je je resultaat en krijg je gericht tips en advies om weer fit en vitaal te worden.
Je lijkt goed opgewassen tegen stress. Je antwoorden geven aan dat je waarschijnlijk genoeg tijd neemt voor ontspanning, zowel tijdens als na het werk. Dat is positief, want daarmee zorg je voor een goede balans tussen inspanning en herstel.
Heb je nog vragen? Bel CSR Centrum: 0183 354 294.